- SELAMAT DATANG -
SINOPSIS
Kursus ini memperkenalkan etika kerja dalam pelancongan kepada pelajar. Pelajar akan didedahkan dengan sikap yang positif ke arah kerjaya pelancongan, penerimaan amalan kerja dan arahan di tempat kerja,komunikasi efektif di tempat kerja dan peluang kerjaya di dalam pelancongan.
(SIKAP YANG POSITIF KE ARAH KERJAYA PELANCONGAN)
Topik ini menerangkan tentang sikap-sikap
positif yang perlu ada dalam kerjaya pelancongan.Topik ini turut menerangkan
tentang kepentingan tanggungjawab profesional yang bersesuaian di tempat kerja.
(PENERIMAAN AMALAN KERJA DAN ARAHAN DI TEMPAT KERJA)
Topik ini menerangkan mengenai amalan kerja dan
arahan di tempat kerja. Tatacara berpakaian, dandanan dan penampilan diri yang profesional amat
ditekankan dalam topik ini. Selain itu, cara urus maklumat yang berkualiti turut
diterangkan.
CONTOH-CONTOH PENGURUSAN DIRI DAN MAKLUMAT SEMASA BEKERJA
(KOMUNIKASI EFEKTIF DI TEMPAT KERJA)
Topik ini mendedahkan
kepada kemahiran dalam komunikasi yang merangkumi bentuk komunikasi yang
berkesan. Disamping itu, kecekapan komunikasi dapat diterapkan dengan tatacara
sebenar di tempat kerja.
BERIKUT ADALAH CONTOH DO's AND DON' Ts MENGENAI KOMUNIKASI YANG EFEKTIF UNTUK DIAMALKAN DI TEMPAT KERJA
(PELUANG KERJAYA DI DALAM PELANCONGAN)
Topik
ini memberi pendedahan kepada peluang kerjaya dalam industri pelancongan sama
ada diperingkat operasi, dan juga peluang keusahawaan yang pelbagai dalam
industri pelancongan.
TIPS-TIPS KERJAYA :
No comments:
Post a Comment